Förra helgen brann asfalten i Mexico City, för i stadion Foro Sol – hemmaarena för Diablos Rojos del México – ägde Race of Champions (ROC), en höjdpunkt inom motorsporten, rum. Baseballstadion byggdes på kort tid om och utrustades med en racerbana, där världens framgångsrikaste tävlingsförare kunde duellera. En gång om året träffas de bästa från de viktigaste motorsportgrenarna som Formel 1, World Rally och Le Mans för att tävla på samma villkor. Det betyder att i den här tävlingen ställer alla Race of Champions-åkare upp i identiska tävlingsbilar. Turneringen är uppbyggd så att alla tävlingsförare tävlar om titeln “World’s Greatest Driver” på en dag, nästa dag viftas det med nationsflaggorna, och inom ramen för Nations Cup bestäms det vilket lag som hämtar hem titeln. Nations Cup-vinnare blev Johan Kristoffersson och Tom Kristensen från Team Nordic. I den individuella tävlingen kunde mexikanen Benito Guerra köra hem en hemmaseger.
Deltog i evenemanget gjorde även Edel-Optics, och det som officiell Eyewear-partner till Race of Champions. Eftersom det handlade om 30-årsjubileum för ROC hade grundaren Fredrik Johnsson och Edel-Optics tänkt ut något alldeles extra. En solglasögonkollektion i begränsad upplaga, bestående av två modeller, togs fram speciellt för motorsporthändelsen. Race of Champions Fan Edition Black är en mycket sportig modell som hör hemma på varje ROC-fans näsa. Race of Champions Limited Edition Havanna är även den ett måste för varje motorsportentusiast med bensin i blodet. Dessa Race of Champions-solglasögon sticker ut från mängden med sin ljusa, intensiva Havanna-ton och blir ett blickfång vid sidan av tävlingsbanan. Därmed blir de helt rätt accessoar om det är “SEE AND BE SEEN” som gäller mellan depån och baren.
Även om Edel-Optics som eyewear-partner var på plats främst för att utrusta tävlingsförarna med våra solglasögon i specialutgåva, har vi bunkrat upp med 100 stycken som redan finns att köpa i vår online-butik. Eftersom antalet är kraftigt begränsat måste du göra som tävlingsförarna – trampa på gasen. Eftersom ROC-solglasögonen var i bild under hela den världsomspännande livesändningen av evenemanget och förarnas hjälmar bar vår logotyp, kom de första beställningarna redan innan motorerna hunnit kallna.
Den som bromsar förlorar! 😉
Leave a Comment