Hotline +46 8 40835698
kostnadsfri tur- och returfrakt 30 dagars returrÄtt
  • sv  Svenska
    • de Deutsch
    • en English
    • da Dansk
    • nl Nederlands
    • fr Français
    • hu Magyar
    • pl polski
    • ro Română
/ BLOG
Solglasögon
Glasögon
Sportglasögon
till shopen

Glasögon understryker stilen

See and be seen

Resultat av enkätundersökningen kring Edel-Optics´ glasögon trender 2017

Det var under förra veckan i Berlin där årets första Fashion Week gick av stapeln – men detta var bara början. Modeveckorna fortsätter nu i flera storstäder i hela världen. Dem absolut coolaste designare presenterar from nu sina olika helt nya kollektioner och gäller därmed som trendsättare för 2017 i samband med allt som har med mode att göra. Även en accessoar som ett par glasögon finns med bland dem trenderna som nu presenterades i Berlin.

Målet med enkätundersökningen

Inom ramen av Fashion Week i Berlin har vi genomfört en enkätundersökning i hela Europa. Vi ville få svar på frågan om glasögon även i fortsättningen kommer att vara en viktig beståndsdel inom mode eller om denna status skulle eventuellt kunna falla tillbaka på samma låga nivå som den har varit på för några år sen, där glasögon enbart gällde som ett icke omtyckt hjälpmedel för att kunna korrigera synet. Dessutom ville vi också få svar i från modeexperter vilka glasögon det är som gäller i år och då inte bara dem mest omtyckta formerna utan även vilket material och vilka färger det är som gäller kommer att vara akutella nu detta år.

Undersökningnens resultat är mycket tydliga. Hela 77 procent av deltagarna påstår att glasögon även i fortsättningen kommer att ha en hög status bland mode och blir dessutom allt viktigare. Bara 4 procent anser att glasögon används enbart som hjälpmedel för att korrigera synet. Den tyska designaren Marcel Ostertag bekräftar: „Glasögon kommer fortsätta att vara en viktig beståndsdel inom mode på marknaden. Glasögon är en mode accessoar som har ingen åldersgräns och den uteslutar därmed ingen.“

När det gäller svar på frågan kring trender inför 2017 så svarade 23 procent med att s k oversize glasögon kommer att vara mest aktuella. Sedan ligger både runda och minimalistiska glasögon utan lekfulla detaljer på andra platsen. Även s k cateye modeller kommer att vara omtyckta igen och hamnar tillsammans med dem väl kännda och uppmärksamhets skapande nerd glasögon på plats 4.

En modell som också verkar vara mycket omtyckt i år är filigrana metall glasögon. Denna trenden bekräftas även på Fashion Week i Berlin. Glasögon märket „Framers“ presenterade sina nya glasögon modeller i samarbete med mode märket „Maisonnee“ på catwalken. Även företagets grundare själv -Matthias Busch- bär ett par glasögon med en fin ståltråd på näsan. Väl kännda former som square och panto ligger enligt undersökningen också bland dem tio mest omtyckta glasögon modeller inför 2017 och kommer även i fortsättningen att vara aktuella.

Det nya materialet för dem olika glasögon modellerna är mycket innovativt. Enligt modeexperter är särskild trä modeller väldigt omtyckta i år. Hela 36 procent har angett att detta material kommer att uppleva en comeback under 2017. Likaså kommer även en mix av olika material vara aktuell: 26 procent av glasögon enthusiasterna väljer helst en sådan glasögon modell, t ex med plastram kring glasen som kombineras med fina metallbågar eller en metall modell helt enkelt.

Även bland glasögon finns det trender när det äller färger under 2017: svart är alltid bra. Hela 38 procent av deltagarna svarade på frågan „vilken är din favorit färg bland glasögon 2017“ med: „allt i svart“. Med 28 procent hamnar „färgmix/ olika blandade färger“ på andra platsen, sen kommer mörkare, jordartiga färger. Men även röda och gröna färger är omtyckta.

Vilka slutsater finns

Det vi kan se i från denna undersökningen är att kännda modeller som panto glasögon, eller tydliga nerd modeller kommer att vara omtyckta även i år. Det som är nytt inför denna säsongen är att det visas nya trender som fina modeller med ståltråd eller ramar av naturprodukter som träd. När det gäller färgerna så kommer det att vara rätt så enkelt med svarta och bruna färger och likaså mörkare rödtoner och gröna färger.

Solglasögon och vanliga glasögon är en viktig accessoar av den urbana stilen. Individualitet och personlig stil får på så sätt en tydlig linje med hjälp av resp. märke och följer en trend som Edel-Optics erbjuder sina kunder.

Enligt slogan: “SEE AND BE SEEN” riktar sig Edel-Optics speciellt till mode- och märken medvetna människor som anser att glasögon är en lifestyle-produkt. Dem perfekta glasögon bidrar till att stilen kompletteras.

Ihr Name (Pflichtfeld)

Ihre E-Mail-Adresse (Pflichtfeld)

Redaktion (Pflichtfeld)

capcha
captcha

Edel Optics Blog
 
 
Edel-Optics
Överblick
Om Edel-Optics
Butiker
Merchandise
Press
Allmänna affärsvillkor
Sekretesspolicy
Sekretessinställningar
Impressum/kontakt
Support
Betalningsmetoder
Fraktkostnader
Hjälpvideor för glasögon
Returnera beställning
Beställning/avbeställning nyhetsbrev
Blogg
Vanliga frågor / Hjälpcenter
Toppsäljare
Solglasögon
Ray-Ban Solglasögon
Oakley Solglasögon
Prada Solglasögon
Tom Ford Solglasögon
Gucci Solglasögon
 
Glasögon
Tom Ford Glasögon
Ray-Ban Glasögon
Oakley Glasögon
Prada Glasögon
Marc O Polo Glasögon
TOP 10 Solglasögon
Ray-Ban Solglasögon
Oakley Solglasögon
Prada Solglasögon
Tom Ford Solglasögon
Gucci Solglasögon
Persol Solglasögon
Carrera Solglasögon
Polaroid Solglasögon
Michael Kors Solglasögon
Miu Miu Solglasögon
TOP 10 Glasögon
Tom Ford Glasögon
Ray-Ban Glasögon
Oakley Glasögon
Prada Glasögon
Marc O Polo Glasögon
Humphreys Glasögon
Guess Glasögon
Esprit Glasögon
Emporio Armani Glasögon
Gucci Glasögon
Besök oss:

Exklusiva rabatter. Nyheter om glasögonmode och individuell konsultation genom vårt team för sociala medier.
Blog
Betalningsmetoder
adyen_cc
adyen_cc
restPaypal
adyen_swish
klarna2
Förskottsbetalning, Kreditkort, Betalning med bankkort., Postförskott
Returnera beställning
Newsletter
Hjälpcenter
 
 
Besök oss:

Exklusiva rabatter. Nyheter om glasögonmode och individuell konsultation genom vårt team för sociala medier.
Blog
 
desktop