HOTLINE +46 8 40835698
Kostnadsfri tur- och returfrakt
30 dagars returrätt
 
 
Warenkorb (0)0,00 €
 
 
 
Kostnadsfri tur- och returfrakt
30 dagars returrätt
 

 
 
 

Dolce & Gabbana Solglasögon

 
 
 
 

produktgrupp

Typ av båge (fattning)

Glasfärg

          

storlekar

  • 15 – 49 (5)
  • 49 – 51 (27)
  • 51 – 56 (138)
  • 56 – 75 (116)
  • 75 – 158 (15)
  •  

pris

  • 1 200 – 2 000 (1)
  • 2 000 – 3 000 (167)
  • 3 000 – 5 500 (131)
  • ovan 5 500 (2)
  •  
 
Filtrera
 
Sortierung
 
301
 
 
Products/Page
 
Sortering
 
 

Sortering

  • sortera efter pris (lägst pris först)
  • högst pris först
  • order by salesrank
  • Sortera efter när de kommit ut på marknaden
Filtrera
 
 
1/7
1/7
2 3 4
5 6 7

Dolce & Gabbana solglasögon

”Solo et pensoso i più deserti campi
vo mesurando a passi tardi et lenti,
et gli occhi porto per fuggire intenti
ove vestigio human la reni stampi.“

”Ensam och i tankar vandrar jag genom öde gränder
med trevande, långsamma steg,
och med ögonen söker jag, för att kunna fly,
från de platser där människan satt sitt spår i sanden.”

Det skrev den italienska diktaren Francesco Petrarca i en av sina berömda sonetter och glömde då att man i detta öde landskap även kan vandra gemensamt, för att komma dit där ingen människa tidigare varit. Dolce & Gabbana är ett slående bevis för att detta är möjligt. Genom sina kollektioner som ständigt bryter ny mark och genom sina konstnärliga talanger visar de hur man kan fly vardagen och samtidigt rita fantastiska spår i sanden. Därigenom skapar de båda italienska designerna med sina kreationer enastående drömvärdar, som förkroppsligar det italienska modet och samtidigt alltid är barocktsinnligt (Dolce Gabbana DG2179) … och sexy (Dolce & Gabbana DG4277).

Duons extravaganta idéer (Dolce Gabbana DG6111) imponerar genom sitt särskilda Je ne sais quoi (Dolce Gabbana DG4311) och får alla modehjärtan (Dolce Gabbana DG2174) att slå högre. Men vem eller vad står egentligen bakom modemärkets framgång?


fotos2/EO-SEO-dolce-and-gabbana-Solglasögon-Damer_1271x793.jpg


Historien om Dolce & Gabbana

Märket såg dagens ljus 1985 och tog då modehjärtan med storm genom sin såväl sinnliga som roliga och skruvade design. Det gjorde entré i precis rättan tid, då modet från Milano växte sig starkt under 80- och 90-talet. Timingen hjälpte onekligen, men var inte den enda anledningen till grundarnas framgångar. För samtidigt som Domenico Dolce och Stefano Gabbana ofta sågs som de utflippade småbröderna till Giorgio Armani, Gianni Versace och Gianfranco Ferrè, formade de sin egna stil och spräckte gamla konventioner i en tämligen inrutad modevärld.

Aldrig kommer vi glömma hur de tog Naomi Campbell eller Gisele Bündchen hem till sina palazzor på Via San Damiano från deras shower, hur de gjorde Madonna och Kylie Minogue till världsomspännande reklambärare, hur de gav extra krydda åt ett Milano som redan är sprängfyllt med ljud, synintryck och lukter.

Därutöver var de mycket tidigt med på det mediala tåget som ständigt varit i rörelse, vilket gjorde att deras image kunde blomstra på det virtuella planet. Som första åtgärd satte de systematiskt in bloggare, som tog över rollen som magasin-redaktörer, för att vara säker på att vara på samma våglängd som den volatila modevärlden.

Detta var det första steget som möjliggjorde för Dolce & Gabbana att lägga fan-bloggarnas digitala värld och ständigt uppdaterade instagram-konton samt en framgångsrik online-business under sina vingar.

Över allt detta håller de båda designerna sina skyddande och än mer kreativa händer. Så även vid beslutet att lägga ner den måttligt framgångsrika sidolinjen D&G och istället ägna de kommande åren åt att återuppliva skrädderi och ge det sin alldeles egna touch. Även vid sidan om skrädderikonsten går de båda italienarna sina egna vägar. Istället för att visa upp sig på catwalkarna vid de traditionella couture-showerna i Paris eller New York som Armani, Versace eller Giambattista Valli gjorde och fortfarande gör, hade de sina egna Alta-Moda-shower på drömlika platser som Capri eller Portofino. Redaktörer, bloggare och influencers skrev lyriska artiklar om Dolce & Gabbanas stil, trots att designen inte på långa vägar hade samma genomslagskraft som Miuccia Prada (Prada och/eller Miu Miu) eller den artificiella progressivitet som Vonsuelo Castiglioni visade upp.

Ett är ändå lika säkert som amen i kyrkan – som ensamvargar skulle duon aldrig kommit så långt som de gjort tillsammans. Gabbana kom från Milano och studerade konst medan Dolce kom från Sicilien och hjälpt sin far vid skrädderiet sedan barnsben. De kompletterade varandra perfekt i jobbet trots, eller kanske tack vare, att modehuset som alltid skulle förbli ett familjeföretag gick under devisen ”alla gör allt”. Båda arbetar kreativt men medan Dolce organiserar och presenterar märket till omvärlden, tecknar och designar Gabbana. ”Jag tar vid där Domenico slutar”, beskriver Stefano Gabbana, som opererar som en art director för märket, i en intervju om samarbetet. ”Och han tar vid där jag slutar. Han är besatt av detaljer, snitt och siluetter. Jag älskar tryck, smycken och inspiration. Jag behöver honom för att han ger mig en struktur, och han behöver mig för visionen”.

Det före detta kärleksparets duala system fungerade – även efter deras uppbrott. Den ena kompletterar den andras brister, och tillsammans gör de sitt arbete bättre än andra ensamvargar. Även i detta avseende är de avantgarde, för tidigare kände man bara till de ensamma genierna i modevärlden. Skillnaden mellan dem ligger inte bara i karaktären, utan även i deras styrkor och svagheter, där de nästintill kompletterar varande komplett: Stefano Gabbana, den strategiska hjärnan bakom det italienska lyxmärket och Dominico Dolce, teamets skräddare. ”En kollektion bara från Dolce eller en kollektion bara från Gabbana vore otänkbart”, sade Stefano en gång angående företaget, som hade ett tema närmast hjärtat: Italien. Sicilianska och kristna motiv gav lyxen både tradition och känsla. ”Vi har allt i Italien: konst, mat och inspiration”, förklarade Gabbana i en intervju.

Precis dessa inflytanden och inspiration hittar man även vid sidan av Dolce & Gabbanas klädkollektion. ”Det är som på gymmet: ju mer man utför, desto bättre blir man. Vi är fria! Till ett högt pris, men man kan aldrig betala för mycket för frihet. Det är vårt hjärtebarn här. På Domenicos och min önskelista står inte pengar överst. Vi vet var vi har våra rötter”. Dessa rötter i kombination med faktumet att de båda Inter-Milan-fansen inte alltid tar sig själva på största allvar bidrar till att göra solglasögon från Dolce & Gabbana som DG2164 eller DG2198 så unika. ”Jag måste också få skratta i mitt jobb. När man är lycklig integrerar man lyckan i sitt jobb. Man känner det i verken”.

Denna glädje i kombination med den kreativa lekfullheten (Dolce Gabbana DG4304), utflippade designen (DG4321)) och kvalitén i detaljerna (Dolce Gabbana DG4268), blev en hit hos stjärnor som Madonna, Monica Belucci, Demi Moore, Kylie Minogue, Brad Pitt och Tom Cruise. Till kända namn bland det italienska märkets kundkrets hör även Missy Elliot, Beyoncé, Selena Gomez och Mary J. Blige. Detta är bara en av anledningarna till att förfalskare vill lägga fingrarna på Dolce & Gabbanas glasögonmodeller.

Stilen hos Dolce & Gabbana solglasögon

Bra imitationer är dock ovanliga eftersom glasögonen har en alldeles egen karaktär med runda former, intressant mönster och påhittiga, färgglada konstellationer som för dem unika och till riktiga blickfångare. Med D&G hittar du ett passande smycke som förhöjer, accentuerar och förfinar alla dina looks. För Dolce & Gabbana solglasögon erbjuder tidlös design (Dolce Gabbana DG4254) med en lyxig touch (Dolce Gabbana DG4295) för oförglömliga ögonblick!


Dolce_and_Gabbana/Dolce-and-Gabbana-Solglasögon-Herrar_1271x793.jpg


Fenomenet Dolce & Gabbana solglasögon

Precis dessa gyllene moment är det som Dolce & Gabbanas exklusiva kreationer som till exempel Zebra Dolce Gabbana eller det omtyckta Leo-Prints Dolce Gabbana kröner med bravur. Dessutom ämnar de ge känslan av att ”modesystemet består av mer än bara märken. Man måste förmedla en känsla och förnimmelse – man måste berätta en historia”, förklarade Stefano på ”vogue.com.au”. ”Jag älskar Shakespeare! [Det är en känsla] mellan fantasi och realitet!”.

Sedan 1995 designar Dolce & Gabbana glasögon i vinnande klassen såsom Dolce Gabbana DG2155 och låter sig inte inskränkas av traditionella konventioner vid design av Dolce Gabbana DG4342 . Därför pekar framgångskurvan spikrakt uppåt även i denna bransch där de inte tvingar sig vara fast vid ett spår, utan är lika ombytliga som sina berömda djurtryck på till exempel DG4319). Sedan 2006 har även Dolce & Gabbana-producenten Luxottica en andel av företaget. Koncernen har rättigheter till produktion och försäljning av dessa märkesglasögon som skapas i linje med mycket strikta EU-riktlinjer.

Glasögon från Dolce & Gabbana är ett modestatement

Modellerna är allt annat än mjäkiga – bäraren märks direkt och framstår som fräck och provocerande. De extravaganta designerglasögonen känner du igen direkt genom oversize-looken (Dolce Gabbana DG4310) och de tjocka plastbågarna. Äktheten i glasögonbågarna kan du avgöra genom det iögonfallande DG-märket i guld på glasögonskalmen. Dessutom är glasögonen ofta dekorerade med Swarowskistenar på skalmarna, vilket ger glasögonen en alldeles särskild flair – fritt efter mottot: ”sparkle to shine!”. Understatement kan man inte kalla det här! Men vem vill egentligen försvinna i mängden?

Köpa Dolce & Gabbana glasögon online

Att hitta de passande Dolce Gabbana glasögonen online är en barnlek med sökfunktionen i vår onlineshop. Vill du köpa glasögon kan du filtrera efter form, färg och material. Vår digitala optikermästare hjälper dig att hitta de rätta glasen med styrka till dina drömglasögon! Om du inte är säker på vilken bågform eller färg som passar dig kan du få hjälp online av vår Master of Glasses eller våra bloggare som ger dig kunskap inom glasögonköpets ädla konst. Den som har möjlighet att ta sig ner till Hamburg för att besöka våra butiker vid Hamburger Shops i AEZ och Ottensener Hauptstraße är mer än välkommen. Där kan du få hjälp och råd av vår expertis på plats.

Om oss

Med vår snabba leveranstid inklusive valet expressleverans kommer du inom kort ha dina glasögon i händerna och på näsan. Om modellen inte uppfyllde dina förväntningar kan du skicka tillbaka dem kostnadsfritt inom 30 dagar och få pengarna tillbaka (under förutsättning att glasen inte är individuellt producerade för dig!). Om du är osäker på om glasögonbågarna till dina glasögon med styrka passar dig rekommenderar vi att du först beställer hem och provar bågarna utan glas.

Vi önskar dig mycket glädje med dina nya Dolce & Gabbana solglasögon, med vilka du enligt mottot ”SEE AND BE SEEN” kommer avancera till centrum av uppmärksamheten – oavsett om du är på stranden, catwalken eller i vardagen.

 
Behöver du hjälp?
Tveka inte - bara ring. Vi hjälper dig gärna:
+46 8 40835698
Må.-fr. kl. 10–19
lördag 10–15
 
 
betalningsmetoder
cic
Kreditkort
paypal
Paypal
wire
Förskottsbetalning
cod
Postförskott
klarna
Faktura
 
Vår butik
 
VIDEO TUTORIALS