Största direkttillgängliga sortiment i Europa!
Kostnadsfri tur- och returfrakt  
30 dagars returrätt  
FÅ EN GRATIS EYESHAKER I SAMBAND MED VARJE BOUTIQUE-BESTÄLLNING  
visa alla resultat
0
Varukorg
 
Varukorgen är tom.
0
0
Filtrera
Glasögon

Dolce & Gabbana Solglasögon

 
 
 

Produktgrupp

Huvudbredd

  • Smal
    Smal52
  • Normal
    Normal259
  • Bred
    Bred101

Storlekar

Känner du ännu inte till din glasögonstorlek?
Hitta rätt storlek

Funktioner

Bågtyp

Glasfärg

              

Pris

  • 1 200 – 2 500 (52)
  • 2 500 – 3 500 (79)
  • 3 500 – 5 500 (282)
  • Över 5 500 (11)
  •  
Filtrera
Filtrera
 
424
 
 
 

Sortering

  • sortera efter pris (lägst pris först)
  • högst pris först
  • order by salesrank
  • Sortera efter när artikeln kommit ut på marknaden
Filtrera
 
 
1/9
1/9
2 3 4
7 8 9

Köp Dolce & Gabbana-solglasögon online

”Solo et pensoso i più deserti campi
vo mesurando a passi tardi et lenti,
et gli occhi porto per fuggire intenti
ove vestigio human la reni stampi.“

”Ensam och i tankar vandrar jag genom öde gränder
med trevande, långsamma steg,
och med ögonen söker jag, för att kunna fly,
från de platser där människan satt sitt spår i sanden.”

Det skrev en gång den italienska diktaren Francesco Petrarca i en av sina berömda sonetter och glömde då att man i detta öde landskap även kan vandra gemensamt, för att komma dit där ingen människa tidigare varit. Dolce & Gabbana är ett slående bevis för att detta är möjligt. Genom sina kollektioner som ständigt bryter ny mark och genom sina konstnärliga talanger visar de hur man kan fly vardagen och samtidigt rita fantastiska spår i sanden. Därigenom skapar de båda italienska designerna med sina kreationer enastående drömvärldar, som förkroppsligar det italienska modet och samtidigt alltid är barocktsinnligt.

Duons extravaganta idéer (Dolce & Gabbana DG6111) imponerar genom sitt särskilda Je ne sais quoi (DG4311]) och får alla modehjärtan att slå högre. Men vem eller vad står egentligen bakom modemärkets framgång?

boutique/Boutique-Dolce-and-Gabbana-solglasögon-_1271x793.jpg

Historien om Dolce & Gabbana

Märket såg dagens ljus 1985 och tog då modehjärtan med storm genom sin såväl sinnliga som roliga och skruvade design. Det gjorde entré i precis rättan tid, då modet från Milano växte sig starkt under 80- och 90-talet. Timingen hjälpte onekligen, men var inte den enda anledningen till grundarnas framgångar. För samtidigt som Domenico Dolce och Stefano Gabbana ofta sågs som de utflippade småbröderna till Giorgio Armani, Gianni Versace och Gianfranco Ferrè, formade de sin egna stil och spräckte gamla konventioner i en tämligen inrutad modevärld.

Aldrig kommer vi glömma hur de tog Naomi Campbell eller Gisele Bündchen hem till sina palazzor på Via San Damiano från deras shower, hur de gjorde Madonna och Kylie Minogue till världsomspännande reklambärare, hur de gav extra krydda åt ett Milano som redan är sprängfyllt med ljud, synintryck och lukter.

Därutöver var de mycket tidigt med på det mediala tåget som ständigt varit i rörelse, vilket gjorde att deras image kunde blomstra på det virtuella planet. Som första åtgärd engagerade de systematiskt bloggare, som tog över rollen som magasinredaktörer, för att vara säkra på att vara på samma våglängd som den volatila modevärlden. Detta var det första steget som möjliggjorde för Dolce & Gabbana att lägga fan-bloggarnas digitala värld och ständigt uppdaterade Instagram-konton samt en framgångsrik onlinebusiness under sina vingar.

Över allt detta håller de båda designerna sina skyddande och än mer kreativa händer. Så även vid beslutet att lägga ner den måttligt framgångsrika sidolinjen D&G och i stället ägna de kommande åren åt att återuppliva skrädderi och ge det sin alldeles egna touch. Även vid sidan om skrädderikonsten går de båda italienarna sina egna vägar. I stället för att visa upp sig på catwalkarna vid de traditionella couture-showerna i Paris eller New York som Armani, Versace eller Giambattista Valli gjorde och fortfarande gör, hade de sina egna alta moda-shower på drömlika platser som Capri eller Portofino. Redaktörer, bloggare och influencers skrev lyriska artiklar om Dolce & Gabbanas stil, trots att designen inte på långa vägar hade samma genomslagskraft som Miuccia Prada (Prada och/eller Miu Miu) eller den artificiella progressivitet som Vonsuelo Castiglioni visade upp.

boutique/Boutique-Dolce-and-Gabbana-soglasögon-d_1271x793.jpg

Ett är ändå lika säkert som amen i kyrkan – som ensamvargar skulle duon aldrig kommit så långt som de gjort tillsammans. Gabbana kom från Milano och studerade konst medan Dolce kom från Sicilien och hade hjälpt sin far vid skrädderiet sedan barnsben. De kompletterade varandra perfekt i jobbet trots, eller kanske tack vare, att modehuset som alltid skulle förbli ett familjeföretag gick under devisen ”alla gör allt”. Båda arbetar kreativt men medan Dolce organiserar och presenterar märket till omvärlden, tecknar och designar Gabbana. ”Jag tar vid där Domenico slutar”, beskriver Stefano Gabbana, som opererar som kreativdirektör för märket, i en intervju om samarbetet. ”Och han tar vid där jag slutar. Han är besatt av detaljer, snitt och siluetter. Jag älskar tryck, smycken och inspiration. Jag behöver honom för att han ger mig en struktur, och han behöver mig för visionen”.

Det före detta kärleksparets duala system fungerade – även efter deras uppbrott. Den ena kompletterar den andras brister, och tillsammans gör de sitt arbete bättre än andra ensamvargar. Även i detta avseende är de avantgarde, för tidigare kände man bara till de ensamma genierna i modevärlden. Skillnaden mellan dem ligger inte bara i karaktären, utan även i deras styrkor och svagheter, där de nästintill kompletterar varande komplett: Stefano Gabbana, den strategiska hjärnan bakom det italienska lyxmärket och Domenico Dolce, teamets skräddare. ”En kollektion bara från Dolce eller en kollektion bara från Gabbana vore otänkbart”, sade Stefano en gång angående företaget, som hade ett tema närmast hjärtat: Italien. Sicilianska och kristna motiv gav lyxen både tradition och känsla. ”Vi har allt i Italien: konst, mat och inspiration”, förklarade Gabbana i en intervju.

Precis dessa inflytanden och inspiration hittar man även vid sidan av Dolce & Gabbanas klädkollektion. ”Det är som på gymmet: ju mer man utför, desto bättre blir man. Vi är fria! Till ett högt pris, men man kan aldrig betala för mycket för frihet. Det är vårt hjärtebarn här. På Domenicos och min önskelista står inte pengar överst. Vi vet var vi har våra rötter”. Dessa rötter i kombination med faktumet att de båda Inter-Milan-fansen inte alltid tar sig själva på största allvar bidrar till att göra solglasögon från Dolce & Gabbana som DG2164 eller DG2198 så unika. ”Jag måste också få skratta i mitt jobb. När man är lycklig integrerar man lyckan i sitt jobb. Man känner det i verken”.

Denna glädje i kombination med den kreativa lekfullheten (DG4304), utflippade designen (DG4321) och kvalitén i detaljerna (Dolce Gabbana DG4268), blev en hit hos stjärnor som Madonna, Monica Belucci, Demi Moore, Kylie Minogue, Brad Pitt och Tom Cruise. Till kända namn bland det italienska märkets kundkrets hör även Missy Elliot, Beyoncé, Selena Gomez och Mary J. Blige. Detta är bara en av anledningarna till att förfalskare vill lägga fingrarna på Dolce & Gabbanas glasögonmodeller.

Stilen hos Dolce & Gabbana

Bra imitationer är dock ovanliga eftersom glasögonen har en alldeles egen karaktär med runda former, intressant mönster och påhittiga, färgglada konstellationer som för dem unika och till riktiga blickfångare. Med D&G hittar du ett passande smycke som förhöjer, accentuerar och förfinar alla dina looks, för Dolce & Gabbana erbjuder tidlös design (DG4254) med en lyxig touch (DG4295) för oförglömliga ögonblick!

Fenomenet Dolce & Gabbana-solglasögon

Precis dessa gyllene moment är det som Dolce & Gabbanas exklusiva kreationer som till exempel zebramönster från Dolce & Gabbana eller det omtyckta lejonmönstret från Dolce & Gabbana kröner med bravur. Dessutom ämnar de ge känslan av att ”modesystemet består av mer än bara märken. Man måste förmedla en känsla och förnimmelse – man måste berätta en historia”, förklarade Stefano på ”vogue.com.au”. ”Jag älskar Shakespeare! Det är en känsla mellan fantasi och realitet!”.

Sedan 1995 designar Dolce & Gabbana glasögon i vinnande klassen såsom DG2155 och låter sig inte inskränkas av traditionella konventioner vid design av DG4342. Därför pekar framgångskurvan spikrakt uppåt även i denna bransch där de inte tvingar sig vara fast vid ett spår, utan är lika ombytliga som sina berömda djurmönster på till exempel DG4319. Sedan 2006 har även Dolce & Gabbana-producenten Luxottica en andel av företaget. Koncernen har rättigheter till produktion och försäljning av dessa märkesglasögon som skapas i linje med mycket strikta EU-riktlinjer.

Solglasögon från Dolce & Gabbana är ett modestatement

Modellerna är allt annat än mjäkiga – bäraren märks direkt och framstår som fräck och provocerande. De extravaganta designerglasögonen känner du igen direkt genom oversize-looken (DG4310) och de tjocka bågarna. Äktheten i glasögonbågarna kan du avgöra genom det iögonfallande DG-märket i guld på glasögonskalmen. Dessutom är solglasögonen ofta dekorerade med Swarowskistenar på skalmarna, vilket ger glasögonen en alldeles särskild flair – fritt efter mottot: ”sparkle to shine!”. Understatement kan man inte kalla det här! Men vem vill egentligen försvinna i mängden?

Köpa Dolce & Gabbana-solglasögon online

Att hitta de passande Dolce Gabbana-solglasögonen online är en barnlek med sökfunktionen i vår webbshop. Vill du köpa glasögon kan du filtrera efter form, färg och material. Vår digitala optiker hjälper dig även att hitta de rätta glasen med styrka till dina drömsolglasögon! Om du inte är säker på vilken bågform eller färg som passar dig kan du få hjälp online av vår ”Master of Glasses” eller våra bloggare som ger dig kunskap inom glasögonköpets ädla konst. Den som har möjlighet att ta sig ner till Hamburg för att besöka våra butiker i Hamburg är mer än välkommen. Där kan du få hjälp och råd av vår expertis på plats.

Om oss

Med vår snabba leveranstid inklusive valet expressleverans kommer du inom kort ha dina glasögon i händerna och på näsan. Om modellen inte uppfyllde dina förväntningar kan du skicka tillbaka dem kostnadsfritt inom 30 dagar och få pengarna tillbaka (under förutsättning att glasen inte är individuellt tillverkade med styrka för dig!).

Vi önskar dig mycket glädje med dina nya Dolce & Gabbana-solglasögon, med vilka du enligt mottot ”SEE AND BE SEEN” kommer avancera till centrum av uppmärksamheten – oavsett om du är på stranden, catwalken eller i vardagen.